cake

Niet helemaal afbakken! Over kunst, design en communicatie.

Door: Diederick Weijschede van http://www.ddrck.com – Arts and ideas for brands

Toen in de jaren 50 de kant-en-klaar-mix-cake in de supermarkt kwam, moest niemand er wat van hebben. Gek. Want het leek zo handig. Beetje water toevoegen, in de oven en klaar. Nadat de fabrikanten het recept hebben verandert zodat je naast water ook eieren moet toevoegen, werd het een doorslaand succes. Het ei toevoegen zorgde ervoor dat de de huisvrouw weer het gevoel had dat ze het zelf had gemaakt.

Alleen nog water toevoegen voor awesomeness

Zelf water toevoegen lijkt ook het marketingmodel voor veel online tools. Je boekhouding is super easy met Moneymonk, Yuki of Reeleezee. Great leads genereer je met Salesforce of Salesfeed. Heb je een coole webshop nodig ga naar Shopify, Seoshop of Squarespace. Kan je even geen zoekwoorden verzinnen voor je SEA? Ubersuggest. En wil je dat allemaal aan elkaar knopen? Zapier maakt het awesome.

Je kunt alles oplossen met een online tool. Tot tweets om te twitteren aan toe. De vraag is dan ook niet of de tools hierboven goed of slecht zijn. Een aantal gebruik ik zelf. De vraag is of de belofte van de producten anders kan? Ze beloven bijna allemaal een geweldig eindresultaat en tijdwinst. Mijn vraag is; Is dat wat je wilt? Wil je zo snel mogelijk al je taken doorstrepen? Of wil je zoveel mogelijk leren? Zodat je elke dag beter wordt? En groeit.

Op de korte termijn ben je geneigd om te kiezen voor tijdwinst, maar is het in bijna alle gevallen niet slimmer om te kiezen voor een maximale leercurve? Boekhouden is saai, maar inzicht krijgen in je financiën kan je een veel opleveren. Succesvolle SEA genereren met een tooltje geeft je geen inzicht in de psychologie achter de klik.

Steile leercurve als geniale belofte?

Leren klinkt als werken. En dus zullen veel marketeers het niet willen verkopen. Mensen willen een oplossing. Omdat ik eigenwijs ben en denk dat er een andere tijdgeest is aangebroken, stel ik mezelf als doel om dit jaar nog een product te lanceren waarin niet het einddoel maar de leercurve de belofte is. Niet omdat ik weet dat het gaat slagen, maar omdat ik nieuwsgierig ben, net als vele anderen. Awesome!

Ken je een goed voorbeeld van zo’n leer-belofte of ken je iemand bij wie een leer-belofte goed zou passen? Hit reply!

 

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang maandelijks leuke, interessante en inspirerende blogs.

[wysija_form id=”1″]




There are no comments

Add yours